PDASoft

Hry pro iPhone 52 - Solomons Keep
Publikováno: Pátek, 23.04. 2010 - 04:00:00
Téma: Apple iPhone


Game Logo

Solomon's Keep sice není Diablo, ale přesně takhle by mělo Diablo vypadat, kdyby ho autoři od začátku narhovali pro iPhone.



Solomon's Keep je akční RPG ořezané až na samotné jádro hratelnosti, což znamená více akce a méně RPG. Není to však na škodu, protože v podmínkách iPhonu by většina složitějších prvků charakteristických pro hardcore RPG zbytečně překážela. Z RPG zůstalo jen levelování, hory všemožných předmětů a hektolitry lektvarů, takže výsledkem je hodně akční obdoba Diabla, kdy se postavička valí mapou a masakruje hordy nepřátel. Cestou sbírá užitečné předměty a jednou za čas nashromáždí dost zkušeností pro postup na další úroveň. Při tom odpadá zdlouhavé přemýšlení nad tvorbou postavy, protože místo obvyklých několika povolání máme pouze jednoho kouzelníka s hodně zjednodušeným systémem upgradů. Na každém levelu si hráč prostě vybere jedno z tří vylepšení, které hra na základě náhodného výběru nabídne. Přitom se může stát, že žádná z nabídnutých možností hráči nevyhovuje, přesto si však musí jednu vybrat. Celkem je k dispozici 21 skillů a 50 kouzel, což je tak akorát, aby bylo možné měnit herní styl podle nálady a přitom netrávit desítky minut optimalizováním postavy.

Autoři neřešili ani příběh, jehož náznak hře sice nechybí, nicméně jeho rozsah i zpracování jsou řekněme minimalistické. Jde o to, že zlý Solomon ve své věži postavil armádu nemrtvých a náš hrdinný kouzelník Sirius vyráží za ním, aby jeho mu překazil plány. Víc nás v souvislosti s příběhem zajímat nemusí a můžeme se omezit na to, že cílem je pokaždé dojít na konec mapy a cestou pozabíjet pokud možno co nejvíce nemrtvých nepřátel. Těch je mnoho různých typů a vyskytují se v hojném množství, aby měl hráč neustále po kom metat blesky a ohnivé koule. Jednotvárné masakrování příšerek občas zpestří menší lokální boss a na konci hry samozřejmě čeká finální superpadouch. Celkem na našeho kouzelníka čeká 20 pater padouchovy věže, což se rovná dvaceti mapám. Dohrání celé hry zabere jen několik hodin, ale protože jsou mapy náhodně generované a při každém hraní lze postavu nastavit trochu jinak, je zábavné i opakované hraní.

Jedinou výhradu bych měl k systému ukládání hry, kdy není možné ručně uložit hru a pří každé smrti nebo ukončení hry se začíná od začátku úrovně, v níž došlo ke smrti nebo přerušení hry. Mapy jsou naštěstí poměrně malé a jejich dohrání zabere jen pár minut, ale přesto není úplně příjemné, když se člověk musí bezdůvodně probíjet stejnými místy opakovaně.

Grafika s pohledem shora vypadá na iPhonu přímo skvěle a povedené jsou i zvuky a hudba. Ovládání je docela pohodlné. Řeší ho dva analogové joysticky, nebo přesněji řečeno jejich softwarová verze na dotykovém displeji. Levý joysticky ovládá pohyb postavy a pravým se usměrňují kouzla. Hratelnost je celkově na velmi dobré úrovni a při ceně 0.79 EUR lze Solomon's Keep jako nenáročné akční RPG jedině doporučit.


Download (iTunes)







Tento článek si můžete přečíst na webu PDASoft
http://www.pdasoft.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.pdasoft.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4647